Elitfotboll Dam går nu in i nästa fas i sin strävan att bli ännu mer attraktiv och tydlig i ligornas position. Detta skall göras genom en ny kommunikationsplattform som innehåller en tydlig positionering samt en kommersiell paketering av befintliga rättigheter. Till sin hjälp tar EFD Passion Lab, landets första Brand Emotionbyrå,  som lyckats mycket bra med kunder man jobbat med tidigare.

Vi tror mycket på detta arbete och det kommer stärka klubbarna i sitt arbete, säger Johan Lindvall, styrelseledamot i Elitfotboll Dam.

Ett nuläges arbete är igång med bland annat intervjuer med klubbar och en workshop tillsammans med marknadsgruppen  inom EFD.

Marknadsgruppen bestående av Vicky Fredriksson, klubbchef i Lb07, Markus Nilsson vice VD Hammarby IF, Håkan Linneruth, Piteå IF, Anders Bergstrand Växjö DFF och Mariethe Larsson Linköpings FC , deltog i en workshop ledd av Passion Lab.

Mycket intressant dag med många viktiga frågor kring ”produkten” elitdamfotboll belystes, säger Vicky Fredriksson. Ska bli spännande att se hur samarbetet med Passion Lab kan samla och stärka varumärket elitdamfotboll. 

Diskussion om framtida position, varumärke och genomgång av föreningsenkäten var några saker på agendan.

Bra diskussioner i ett viktigt arbete för att driva oss alla framåt och bli än skarpare, säger Anders Bergstrand, klubbchef Växjö DFF.