Marknad

Från och med april 2013 har EFD, SEF och Svenska Fotbollförbundet ingått en överenskommelse rörande kommersialisering av serierna. Det innebär att EFD får disponera SvFF:s rättigheter rörande kommersialisering av serierna och disponera varumärkena kring Damallsvenskan och Elitettan.

Är ni intresserad av att diskutera möjligheten till samarbete med Damallsvenskan och/eller Elitettan kontakta Linda Wijkström, 08-410 153 66 eller linda@efd.se

 EFD:s huvudsponsor är:

svenskaspel_logga

EFD och Svenska Spel har sedan ett eget samarbete där det bland annat ingår projekten
Talang 2019, Svenska Spel F-19, Svenska Spel Fotbollsfond samt marknadsföring damfotboll.  Svenska Spel är även huvudsponsor till Damallsvenskan och Elitettan.

TV4 logga
TV4 har media och TV-rättigheterna för Damallsvenskan fram till och med 2015. 2015 sändes samtliga matcher av Damallsvenskan. 40 stycken i linjär-TV och resterande via TV4 Play Premium. Tillsammans med TV4 arbetar EFD för att hitta andra affärsutvecklingsmöjligheter samt att höja värdet av svensk klubblagsfotboll.

Andra officiella samarbetspartners är:

Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels, är EFD:s officiella hotellpartner ett samarbete som är skrivet till och med 2018. 
”Att Nordic Choice Hotels blir Elitfotboll Dams officiella hotellpartner betyder mycket för oss och även för medlemsföreningarna i Damallsvenskan och Elitettan, säger Linda Wijkström, generalsekreterare Elitfotboll Dam.
Vi ser fram emot att både knyta affärer tillsammans och samtidigt stärka de lokala nätverken ute i landet.”

globalassets-global-bilder-logotyper-postnord-logotype-rgb

Postnord är officiella samarbetspartner till Damallsvenskan och Elitettan fram till 2017.